miercuri, ianuarie 23, 2008

Despre mass-uri...

Am stat si am meditat profund asupra acesei forme de comunicare.

Ce este mass-ul de fapt? Cuvantul in sine ii da o definitie: englezescul "mass"=masa(in sensul de "en gros" ).Deci,o comunicare scrisa(informatie,de obicei) care,in mod normal, intereseaza destinatarul si are consecite directe asupra tuturor celor care il primesc!

In zilele noastre,insa,din cauza cresterii semnificative a populatiei "distruse" si a accesului acesteia la internet,mass-urile s-au denaturat in asa masura incat acestea au devenit o pacoste pentru user-ul obisnuit!

Exemplu de mass tampit:

"Ma duc in oras,nu-s"

Intrebarea omului normal:ce ma intereseaza pe mine ca tu te duci in oras?

Alte exemple de mass-uri imbecile si lipsite de sens:

"ma duc sa pap", "Iubi meu sa dai buzz cand intri :*:*:X","Sunt nervos

si nu vorbesc cu nimeni", " Daca citesti acest mesaj si nu dai mai departe,o sa mori/o sa ai ghinion in dragoste/o sa te loveasca trenu'!"

Am oferit doar o mica mostra din ce tampenii se propaga pe linia noastra de net!
In functie de mass-urile primite,le-am grupat pe categorii:

1.Mass-ul care cere atentie: este genul de mass care are rol in a atrage curiozitatea,compasiunea,mila,frica cititorului.Descrie stari de spirit negative,ocupatia pe moment a autorului(mancat,vorbit la telefon,mers in oras/bucatarie/toaleta etc)
Indivizii care trimit astfel de mass-uri sunt,in mare parte,copii retardati,care probabil au impresia ca nu sunt destul de bagati in seama dar ca merita atentie cu varf si indesat,motiv pentru care recurg la aceste mijloace pentru a "atentiona" prietenii din lista sa mai ii intrebe de sanatate.
Daca mesajul nu este raspandit sufiecient de frecvent,este copiat la status.

2.Mass-ul reclama: este un spot publicitar scris si raspandit,al carui grad de idiotenie este speculat
in functie de continut.Poate afisa link-uri cu site-uri proprii autorului,muzica(in general manele),evenimente locale,etc...
Tot bine si frumos...dar de obicei,aceste mass-uri sunt cele mai abuzive.Vin in nestire si enerveaza pe cel care nici macar nu cunoaste pe cel de la care a primit.Este extrem de iritant pentru cei care au un program in rulare,care necestita multe resurse.Programul se blocheaza sau,mai rau..."te bate ala din tabara adversa" la jocuri.

De asemenea,aici intra subcategoria "mass-ul rivalitatii dintre suporterii de sporturi/xenofobi/nationalisti/invidiosi pe cei care au mai mult de 1 neuron".Finalul este mai tot timpul: "Da mai

departe daca esti/daca nu esti..."

3.Mass-ul superstitie: este probabil si cel mai raspandit tip de mass,dupa cel care cere atentie. Este constituit dintr-o fraza in care sunt evocate fotele intunericului/magie neagra/descantecul/fenomene supranaturale,etc...,care cu siguranta vor avea efecte nocive

asupra vietii tale daca nu dai mai departe mass-ul cu pricina.

Persoanele care compun/trimit astfel de mass-uri sunt, in mare parte, oameni superstitiosi si destul de ingusti la minte deoarece au impresia ca

ce scrie in respectivul mass este adevarat.Cu ocazia asta as dori sa ii linistesc

si sa ii asigur ca tot continutul unui astfel de mass este o imbecilitate si nu

are cum sa se intample sa mori/sa-ti moara neamurile/pisica/sa ai ghinion in dragoste/in viata, daca nu dai un text de genul asta mai departe.

4.Mass-ul cauzat de virusi: vine in contact cu utilzatorul de messenger atunci cand

acesta a accesat un link de la un altul infrectat. De obicei,apare un chat-box unde cititorul este indemnat sa apase pe link-ul aferent.

Din fericire,la noi se poate depista un astfel de virus destul de usor,pentru ca

textele sunt in engleza iar populatia autohtona ignora mass-uri in "limbi straine"... sunt si exceptii,bineinteles...

5. Mass-ul destinat unei singure persoane: sunt probabil cele mai ineficiente si lipsite

de sens.Au caracter personal,afectiv,subiectiv si suna ceva de genul "Iubi,cand intri

da-mi un buzz te iubesc"...etc...

Acest tip de mass are rol in a atentiona pe ceilalti din lista cum ca acest individ(a)

ar avea prieten(a) si ca se cauta ardent.Are un caracter profund patetic!

Este intentionat distribuit tuturor celor din lista(nu poti fi chiar asa de dobitoc incat sa

nu stii ID-ul persoanei iubite...sau?).

6.Mass-ul funny: este mass-ul cel mai putin iritant,unde textul este de obicei,un banc,o poanta/anecdota.Are rolul de a amuza cititorul. Este genul de mass care respecta in proportie de 90% regulile standard ale practicalitatii.Ce impiedica acestui tip de mass sa fie integral decent e mesajul in sine.Se mai gaseste care un derbedeu sa raspandeasca un banc absolut tampit...dar,din fericire,acestea sunt mai putin frecvente.

observatii: Mass-ul este o comunicare scrisa ce,in genere,nu respecta reguli gramaticale,punctuatie sau topica!Motivul: speculativ...in functie de sursa!


Concluzii: Desi ideea de "mass" s-a degenerat in timp,este bine primit pentru cei care nu au nici o activitate,care isi construiesc viata in parametri virtuali si pentru cei care au nevoie de tema pentru a face misto(eu,de exemplu).

Multumesc tuturor expeditorilor de mass-uri tampite pentru ca ma aprovizioneaza periodic cu chiftelute pentru jurnal!

Un comentariu:

Anemari spunea...

Si tu esti tot ca mine:))alergica la massuri.De multe ori cei care dau massuri din 5 in 5 minute, si-au gasit sfarsitul:P in lista de ignore.